Maandelijkse Archieven: Januari 2016
-
SOEMO in de klas
Bijna iedere week praten we met elkaar over het omgaan met emoties en over sociale vaardigheden. Er wordt door mij een verhaal voorgelezen, soms moeten kinderen een werkblad invullen en we spelen situaties uit voor de klas. -
Joke Verwoerd, LBBO
Bij de Gouden Weken ligt het accent op groepsvormende activiteiten en oudercontact. Het boek heeft vijf hoofdstukken. Hoofdstuk 1 gaat over de achtergrond van de Gouden Weken. Het boek is voor zowel basisonderwijs als voortgezet onderwijs bruikbaar. -
Ondernemend leren en het curriculum 2032?
Waarom gaan mijn ogen glimmen van ondernemend leren? Omdat ik zie dat kinderen initiatief nemen, uitgedaagd worden, hun talenten ontdekken, trots zijn op zichzelf. En omdat wat ze doen, er toe doet voor hun omgeving. Als leren er toe doet, stopt het niet na schooltijd. Dus zal ik er alles aan doen om ondernemend leren over het voetlicht te brengen als het gaat om het curriculum van de toekomst. -
Het is belangrijk om zo snel mogelijk, nadat de diagnose is gesteld, te beginnen met de opdrachten. Het werken met de opdrachten is een onderdeel van de lees- en spellingbehandeling.