Winkelwagen

Eduforce Nieuws

  1. Hoe voel jij je vandaag?
    22
    Mar

    Hoe voel jij je vandaag?

    Hoe voel jij je vandaag?

    Thyra Koeleman, auteur en trainer van Het hele kind in beeld

    Goedendag leerkracht, leerkracht-assistent, student, therapeut en ouder... Ben je goed geaard? Voel je je vandaag ontspannen en ben je in staat mee te stromen met wat deze dag je gaat brengen? Voel je je passie en datgene waar je gelukkig van wordt? Heb je het allemaal op een rijtje voor vandaag?

    Lees artikel
  2. Levelspel en 21e eeuwse vaardigheden
    17
    Mar

    Levelspel en 21e eeuwse vaardigheden

    Levelspel en 21e eeuwse vaardigheden

    Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin

    Het onderwijs zou het onderwijs niet zijn als er niet regelmatig nieuwe en fantastische ideeën gelanceerd zouden worden. Echte onderwijsmensen vinden zichzelf vaak meerdere keren opnieuw uit. Zo staan zelfstandig werken en differentiëren al jarenlang centraal bij onderwijsinnovaties.

    Lees artikel
  3. Rekenkundig is een groot succes
    08
    Mar

    Rekenkundig is een groot succes

    Rekenkundig is een groot succes

    Brigitte Bosman, auteur Rekenkundig

    “Sanne vindt Rekenkundig super leuk en eerlijk gezegd snapt ze er veel meer van dan ik had gedacht. Dat ze bijvoorbeeld begrijpt dat je 5 kilometer in een half uur fietst, als je 10 kilometer in 1 uur fiets, had ik niet verwacht. Best knap van een zesjarige om die woorden om te zetten in rekenkunde.”

    Lees artikel
  4. Onderpresteren: voor wie is ‘De kracht in Jezelf’.
    14
    Feb

    Onderpresteren: voor wie is ‘De kracht in Jezelf’.

    Onderpresteren: voor wie is ‘De kracht in Jezelf’.

    Jan Kuipers, onderwijsadviseur Cedin

    Slim en moeite met leren. ‘Als je slim of (hoog)begaafd bent kun je goed leren’ is een veel gehoorde uitspraak. Ongeveer één op de vijf (hoog)begaafde kinderen levert prestaties die lager zijn dan wat er op grond van hun aanleg verwacht mag worden. Onderpresteren is daarmee één van de meest raadselachtige en frustrerende problemen van (hoog)begaafde kinderen.

    Lees artikel
  5. Werken met doelen in Levelspel, kan dat?
    23
    Jan

    Werken met doelen in Levelspel, kan dat?

    Werken met doelen in Levelspel, kan dat?

    Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin

    Als je de boxen van Levelspel bekijkt, zie je al snel de leuke SmartGames liggen. Spellen spreken kinderen altijd aan. Alle kinderen gaan er graag mee aan de slag. En wat de leerkracht als muziek in de oren zal klinken: kinderen kunnen de spellen zelfstandig maken en nakijken. Makkelijk voor mijn klassenmanagement, denk je dan...

    Lees artikel
  6. Levelspel in de kleutergroep
    11
    Jan

    Levelspel in de kleutergroep

    Levelspel in de kleutergroep

    Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin

    Zie je het voor je? Ruime hoeken in de klas, materiaal dat helemaal past bij het thema, mooi aangekleed, waardoor het ‘echt’ lijkt. De kinderen spelen er heerlijk en je ziet ze ogenschijnlijk plezier hebben.

    Lees artikel
  7. Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen
    10
    Jan

    Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen

    Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen

    Hoe denken hoogbegaafde kinderen? Waarschijnlijk niet veel anders dan hoogbegaafde volwassenen. Dus: abstracter, kritischer en met meer reflectie. Dat betekent dat zij soms net iets anders kijken naar de wereld dan de meeste mensen doen. Belangrijk kenmerk hiervan is ook: het stellen van andersoortige vragen.

    Lees artikel
  8. Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?
    02
    Jan

    Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?

    Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?

    Brigitte Bosman, auteur Rekenkundig

    Met Rekenkundig haal je een leuke en leerzame rekenmethode in school. Hoogbegaafde kinderen krijgen de mogelijkheid om zich vast te bijten in de moeilijke rekenopgaven. Ze gaan plezier beleven aan het oplossen van de rekenraadsels. Ze leren om door te zetten en ze leren dat fouten maken helemaal niet erg is. Maar welke rekendoelen worden eigenlijk behaald?

    Lees artikel
  9. 5 tips voor het stimuleren van lezen met het Winterblad
    13
    Dec

    5 tips voor het stimuleren van lezen met het Winterblad

    5 tips voor het stimuleren van lezen met het Winterblad

    Met het Winterdlad Start kunnen kinderen lekker blijven lezen in de kerstvakantie. Door veel lezen gaat het leestempo omhoog. En wanneer een kind sneller kan lezen, snapt het de verhalen beter.

    Lees artikel
  10. Ben jij die Kei in Hoogbegaafdheid?
    13
    Dec

    Ben jij die Kei in Hoogbegaafdheid?

    Ben jij die Kei in Hoogbegaafdheid?

    Jan Kuipers, onderwijsadviseur Cedin

    In het voorjaar van 2018 is mijn boek 'Kei in Hoogbegaafdheid' verschenen. Er zijn al heel wat boeken over (hoog)begaafdheid geschreven, vooral door professionals en ouders. In dit boek staat niet de theorie en de ervaring van ouders centraal, maar vooral de praktijk van de leerkracht. 

    Lees artikel
  11. In gesprek met de leerling
    12
    Dec

    In gesprek met de leerling

    Wie vaak met hoogbegaafde kinderen te maken krijgt, heeft het ongetwijfeld meermaals gemerkt: een aantal van hen weet niet hoe ze moet leren. Dit breekt hen vooral op in die situaties waarin het informele, spontane leren niet langer toereikend is. Ze presteren dan ook niet zoals verwacht. 

    Lees artikel
  12. Gezellig lezen onder de Kerstboom?
    24
    Nov

    Gezellig lezen onder de Kerstboom?

    Gezellig lezen onder de Kerstboom?

    Itie van den Berg, onderwijsadviseur

    Het einde van het jaar is alweer in zicht. Leerkrachten van groep 3 en 4 zetten alles op alles om in de decembermaand doelgericht aan de slag te blijven met lezen. En de kinderen? Die zingen zich eerst een slag in de rondte met Sint.

    Lees artikel
Posts loader