UIT ONS ASSORTIMENT
- Nieuwe uitgaven
UITGELICHT
- Uitgelicht
LAATSTE NIEUWS
Geplaatst:
Oktober 10, 2023
“Ik heb een hoogbegaafde leerling in de klas die niet mee wil doen met de muziekles. Hoe zorg ik ervoor dat deze leerling toch meedoet?”Lous van der MijlRegelmatig hoor en lees ik dit soort vragen. Logische vragen, want (hoog)begaafde leerlingen zijn anders, denken anders en voelen anders dan de gemiddelde leerling. Als vakleerkracht Muziek en moeder van twee hoogbegaafde kinderen vond ik het jammer dat er geen boek bestond over muziekonderwijs aan deze doelgroep.
Geplaatst:
Oktober 12, 2022
Moeten wij de snelle screening ook weer invullen voor de leerlingen bij wie dat vorig schooljaar is gedaan en bij wie er vervolgstappen uitgekomen en gezet zijn?Jan Kuipers, auteur Sidi POVraag van een gebruiker over snelle screening:Wij werken sinds halverwege vorig jaar met Sidi PO. We hebben vorig schooljaar in alle groepen voor 33% van de kinderen de snelle screening ingevuld. Bij sommige kinderen zijn er vervolgstappen gezet. Bij enkele zijn er vervolgstappen gezet t/m bijvoorbeeld stap 9. Met een aantal leerlingen zijn we nog bezig met het zetten van vervolgstappen.
Geplaatst:
Maart 09, 2022
Tijd voor verrijkingWe kregen van een school de volgende vraag: “In de handleiding van Levelwerk wordt gesteld dat je gemiddeld één tot anderhalf uur per dag in moet ruimen voor verrijkingswerk. Bij ons op school zijn de meeste groepen best ver met compacten, herhalingslessen vervallen, ze maken lang niet alles van de lessen etc. Maar dan lukt het echt niet om aan die tijden voor Levelwerk te komen. Wat kunnen we beter doen?”Antwoord van Jan Kuipers
Er zijn verschillende manieren om een goed en passend aanbod te realiseren.
Geplaatst:
Maart 09, 2022
SiDi PO en betrouwbaarheidJan Kuipers, auteur SiDi POIn hoeverre is SiDi PO betrouwbaar, met andere woorden: krijg je met het invullen van de lijsten een reëel beeld van de leerling?Internationaal onderzoek geeft aan dat een combinatie van verschillende methoden de beste resultaten oplevert in de signalering.
Geplaatst:
December 29, 2021
De vraag achter het antwoord ‘Ik weet het niet.’Ragnild Zonneveld, onderwijsadviseur hoogbegaafdheid en auteur van SpiegelschriftMax haalt zijn smalle schouders op en verbergt zijn fronsrimpel achter zijn sluike haar. Hij kijkt naar beneden en is niet van plan om meer te zeggen. Ik stap over naar een ander onderwerp. Meteen klaart zijn gezicht op en doet hij weer enthousiast mee. Dat zet mij aan het denken.
Bezig met laden...