Informatie: Uw browser accepteert geen cookies. Om producten toe te voegen aan uw winkelmandje dient uw browser cookies te accepteren.
Handleiding Denken over Taal, groep 8Formido

DyscalculieMAP, informatie, onderzoek en behandeling


DyscalculieMAP, informatie, onderzoek en behandeling
Bekijk grote afbeelding


Prijs per eenheid (stuk):

€ 45,00


Stel een vraag over dit product

Voor een indruk van de map kunt u hier een excerpt DyscalculieMAP downloaden.
Lees ook de (onafhankelijke) review van de DyscalculieMAP


DyscalculieMAP

"Het eerste bekende meisje met dyscalculie moet
toch Pipi Langkous zijn", merkte een collega op.

Dyscalculie, wat is het, hoe stel je het vast en wat doe je eraan? De dyscalculieMAP geeft antwoorden op deze vragen. Tevens biedt de map een praktische handleiding hoe om te gaan met kinderen waarbij dyscalculie vermoed wordt.


Inhoud DyscalculieMAP

Hoofdstuk 2 beschrijft hoe rekenproblemen kunnen ontstaan. Niet alle rekenproblemen kunnen dyscalculie genoemd worden. Daarna kunt u lezen wat de deskundigen onder dyscalculie verstaan en welke definitie gehanteerd wordt.

In hoofdstuk 3 worden de leerlijnen rekenen beschreven, waarbij we uitgaan van een indeling van voorbereidend, aanvankelijk en voortgezet rekenen.

Hoofdstuk 4 beschrijft het proces van planmatig handelen. Dit proces bestaat uit de volgende 4 fasen:
  1. Signaleren met behulp van methodegebonden en/of niet-methodegebonden toetsen, leerlingvolgsysteem en bespreken van de resultaten per groep en van individuele leerlingen.
  2. Analyseren van de geconstateerde problemen op groeps- en/of individueel niveau.
  3. Behandelen van de geconstateerde problemen d.m.v. het opstellen van handelingsplannen.
  4. Evalueren van de voorgaande stap.
Deze fasen worden toegepast op rekenproblemen en dyscalculie.

Het behandelen komt uitgebreid in hoofdstuk 5 aan de orde.

Hoofdstuk 6 zet de remediërende methoden, software en leermiddelen uiteen die kunnen worden ingezet bij het begeleiden van kinderen met rekenproblemen en dyscalculie.

Auteurs: Frederique Geerligs, Ingrid Nauta
Uitvoering: Ringband, 100 blz.




Klant recensies:

  (Wednesday, 17 February 2010)
Waardering: 5
Deze map werd opgesteld met Friese grondigheid. In een nuchtere geen-onzin-stijl slagen de auteurs er in om een krachtige bijdrage te leveren op het
vlak van het verspreiden van waardevolle kennis over rekenproblemen en dyscalculie.

Deze map is toch wel één van de betere, zoniet
het beste hulpmiddel dat ik recent heb doorgenomen rond rekenproblemen en dyscalculie. Voor Vlaanderen lijkt het me wel aan te bevelen om in de
beschreven onderzoeksprocedure Vlaamse genormeerde tests te gebruiken. Maar dat mag geen reden zijn om deze publicatie links te laten liggen. />
Lieven Coppens - http://boeketje-onderwijs.skynetblogs.be






Zoeken



Nieuwsbrief


Klik hier om je aan te melden op de nieuwsbrief.


Winkelmandje

Uw mandje is momenteel leeg.



 
Snel contact
 (088) 0200 300
 mail@eduforce.nl