(1 ex.) Denken over Taal - groep 7 verrijkingswerk
Denken over Taal groep 7 biedt verdieping en verrijking op het gebied van taal, speciaal gemaakt voor de (hoog)begaafde kinderen uit groep 7. Te gebruiken als extra werk, zelfstandig werk, of voor in de plusklas.
Hoe is het schrift ontstaan? Wat zijn de bouwblokjes van taal? En wat is het verschil tussen een limerick en een sonnet? In dit werkboek ontdek je het allemaal en ga je vooral zelf aan de slag. Spelen met taal is namelijk hartstikke leuk!
Verrijking voor groep 7
Het werkboek biedt verdieping en verrijking op het gebied van taal, speciaal gemaakt voor de (hoog)begaafde kinderen uit groep 7. Te gebruiken als extra werk, zelfstandig werk, of voor in de plusklas.
De inhoud van deze methode is bedoeld als verdieping op het reguliere taalonderwijs in het primair onderwijs.
Inzicht geven in taal
Het hoofddoel van deze methode is om leerlingen plezier te laten beleven aan en inzicht te geven in taal. Hierbij komen zowel schrijven en lezen als mondelinge vaardigheden aan bod. Dit doel komt overeen met alle kerndoelen (Nederlands) voor het primair onderwijs.
Soorten opdrachten
Het werkboek bestaat uit maar liefst 30 hoofdstukken, voor 30 verrijkingsweken. Het werkboek maakt onderdeel uit van de hele reeks Denkwijs, Denken over Taal.
Bijna alle opdrachten bestaan uit open vragen, waarbij de leerling gevraagd wordt te analyseren, filosoferen, evalueren, toe te passen en te creëren.
Gerelateerde documenten:
Productnaam | (1 ex.) Denken over Taal - groep 7 verrijkingswerk |
---|---|
Artikelnummer | 56450 |
ISBN-nummer | 978-94-92131-09-6 |
Uitvoering | Werkboek met 68 pagina's, voldoende voor 30 verrijkingsweken. |
Auteur | Emmi M. Visser |
Schrijf uw eigen review