Handleiding Karel Appel, verrijkingswerk groep 5-6
Deze handleiding hoort bij doorzetters groep 5-6, verrijkingswerk Karel Appel. Bij de uitwerking wordt voor elke opdracht aangegeven aan welke eisen het resultaat moet voldoen. Deze uitwerking kan natuurlijk ook gebruikt worden om de leerling op weg te helpen bij het uitvoeren van de opdrachten.
Hogere orde denkvragen
Bij een klein deel van opdrachten is slechts één antwoord mogelijk. De meeste opdrachten doen een beroep op vaardigheden zoals verbanden leggen, verschillen of overeenkomsten zoeken, conclusies trekken, analyseren, zelfreflectie en een eigen mening formuleren. Bij deze opdrachten zijn verschillende antwoorden mogelijk. De antwoorden die in deze handleiding worden gegeven, vormen dan een voorbeeld van een antwoord dat aan het gevraagde voldoet.
Karel Appel
Doorzetters zijn werkboeken over mensen die niet bang waren om fouten te maken. Ze kozen niet voor de makkelijkste weg, maar gingen nieuwe uitdagingen aan. Ze gaven het niet op als het moeilijk werd, maar zetten door. En daarmee werden ze wereldberoemd.
Deze Doorzetter gaat over Karel Appel. Hij maakte kunstwerken zoals niemand ze gewend was. Veel mensen zeiden dat ze niks voorstelden en dat zelfs een kind ze zou kunnen maken. Gelukkig zette hij door en zo werd hij er wereldberoemd mee.
Productnaam | Handleiding Karel Appel, verrijkingswerk groep 5-6 |
---|---|
Artikelnummer | 56620 |
ISBN-nummer | 978-94-91510-99-1 |
Uitvoering | Handleiding met 12 pagina's |
Auteur | Sandra van Bijsterveld |