Leren leren, verrijkingswerk groep 6-8 (5 ex.)
Wil je wel leren, of is leren iets dat moet? Hoe kun je leren handig aanpakken? Om deze vragen draait dit werkboek. Het staat vol met weetjes en trucjes waarmee je leren makkelijker en leuker kunt maken. Voor groep 6, 7 en 8.
Verrijkingsmateriaal voor groep 6, 7 en 8. Voor kinderen die meer willen. Deze werkboeken zijn geschikt om te gebruiken als extra werk, pluswerk of om te gebruiken in de plusklas.
- Wil je wel leren, of is leren iets dat moet?
- Kun je alles leren, of staat van tevoren vast waar je wel en niet goed in bent?
- Wat gebeurt er eigenlijk in de hersenen als we iets leren?
- Hoe kun je leren handig aanpakken?
- Is vragen stellen en fouten maken slim of dom?
Om deze vragen draait dit werkboek. Het staat vol met weetjes en trucjes waarmee je leren makkelijker en leuker kunt maken. Daar kun je je hele leven plezier van hebben, want je bent nooit te oud om te leren!
Soorten opdrachten
Aan het einde van elk hoofdstuk staan drie opdrachten:
a) is een korte individuele opdracht
b) is een uitgebreidere individuele opdracht
c) is een opdracht die samen met anderen wordt gedaan
Tijdsplanning
Bij de ontwikkeling van het boek is ervan uitgegaan dat er zes weken lang drie uur per week aan gewerkt wordt. Op die manier kan elke week één hoofdstuk worden doorgewerkt.
Benodigdheden
Dit werkboek is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. De teksten en opdrachten in de hoofdstukken verwijzen bewust niet naar websites of naslagwerken voor meer informatie. Zo hebben de leerlingen geen toegang tot internet of een bibliotheek nodig om uit dit werkboek te kunnen werken. Ook is voorzien in ruimte om de vragen te beantwoorden. Het enige dat een leerling nodig heeft om met het werkboek te werken, zijn schrijf- en tekenspullen (pen, potloden, liniaal).
Meer doen met leren in Ik wil meer
Achter in dit werkboek staan suggesties waarmee dieper op het thema kan worden ingegaan. In de lijst met suggesties staan boeken, musea, websites en activiteiten. Voor deze opdrachten is wel vaak extra materiaal nodig.
Introductie en begeleiding
Voor de werkhouding en motivatie van de leerling is het belangrijk dat de tijd wordt genomen om het werkboek te introduceren en het doel ervan uit te leggen. Spreek duidelijk af wat er van de leerling wordt verwacht en wanneer er tijd is voor hulp en begeleiding.
- Wil je wel leren, of is leren iets dat moet?
- Kun je alles leren, of staat van tevoren vast waar je wel en niet goed in bent?
- Wat gebeurt er eigenlijk in de hersenen als we iets leren?
- Hoe kun je leren handig aanpakken?
- Is vragen stellen en fouten maken slim of dom?
Om deze vragen draait dit werkboek. Het staat vol met weetjes en trucjes waarmee je leren makkelijker en leuker kunt maken. Daar kun je je hele leven plezier van hebben, want je bent nooit te oud om te leren!
Soorten opdrachten
Aan het einde van elk hoofdstuk staan drie opdrachten:
a) is een korte individuele opdracht
b) is een uitgebreidere individuele opdracht
c) is een opdracht die samen met anderen wordt gedaan
Tijdsplanning
Bij de ontwikkeling van het boek is ervan uitgegaan dat er zes weken lang drie uur per week aan gewerkt wordt. Op die manier kan elke week één hoofdstuk worden doorgewerkt.
Benodigdheden
Dit werkboek is erop gericht om leerlingen zelfstandig te laten werken. De teksten en opdrachten in de hoofdstukken verwijzen bewust niet naar websites of naslagwerken voor meer informatie. Zo hebben de leerlingen geen toegang tot internet of een bibliotheek nodig om uit dit werkboek te kunnen werken. Ook is voorzien in ruimte om de vragen te beantwoorden. Het enige dat een leerling nodig heeft om met het werkboek te werken, zijn schrijf- en tekenspullen (pen, potloden, liniaal).
Meer doen met leren in Ik wil meer
Achter in dit werkboek staan suggesties waarmee dieper op het thema kan worden ingegaan. In de lijst met suggesties staan boeken, musea, websites en activiteiten. Voor deze opdrachten is wel vaak extra materiaal nodig.
Introductie en begeleiding
Voor de werkhouding en motivatie van de leerling is het belangrijk dat de tijd wordt genomen om het werkboek te introduceren en het doel ervan uit te leggen. Spreek duidelijk af wat er van de leerling wordt verwacht en wanneer er tijd is voor hulp en begeleiding.
Gerelateerd document:
Productnaam | Leren leren, verrijkingswerk groep 6-8 (5 ex.) |
---|---|
Artikelnummer | 80070 |
ISBN-nummer | 978-94-91510-09-0 |
Uitvoering | Werkboek met 64 pagina's. |
Auteur | Sandra van Bijsterveld |
Schrijf uw eigen review