Rekendanslessen in het basisonderwijs
Voor groep 1, 2, 3 en 4
Een complete map met Rekendanslessen voor groep 1 t/m 4. Iedere Rekendansles bestaat uit een lesbeschrijving en een werkles. Met de Rekendanslessen verwerven kinderen inzicht in getallen en alles wat met dat proces samenhangt. Kennis wordt omgezet in een handeling of activiteit.
Aanvulling op de rekenmethode
De Rekendansles wordt gegeven als aanvulling op de rekenmethode, in plaats van de drama- of gymles. De leerkracht kan een les kiezen die nodig is om bepaalde rekenstof te verdiepen of te herhalen. Omdat de lessen gebaseerd zijn op de rekendomeinen uit de leerlijn rekenen 1.0 is dat bij iedere methode mogelijk.
De Rekendanslessen brengen leerlingen op een leuke en leerzame manier in beweging. Elke leerkracht kan de lessen op een eigen, unieke wijze uitvoeren.
Hoe uitvoeren?
In de methode Rekendanslessen staat uitgebreid beschreven hoe de leerkracht de lessen eenvoudig kan uitvoeren. Iedere leerkracht is in staat om de Rekendanslessen te geven. In de map zitten de benodigde bijlagen en muziek CD's.
Wat zegt een leerkracht?
'Rekendanslessen klinkt erg leuk, maar wat moest ik mij hierbij voorstellen? Al dansende met rekenen bezig zijn? Vol verwachting zijn we mee gaan doen met de lessen. Het eerste wat opviel was dat de kinderen het geweldig vonden. Toen we besloten om de lessen klassikaal aan te bieden en niet alleen aan de zwakkere rekenkinderen, begon het zijn vruchten af te werpen. De één had baat bij het voelen en doen om tot een rekeninzicht te komen, de ander had juist het muzikale en de bewegingen nodig om zijn doel te bereiken of te verbreden. Als ik nu zeg dat we morgen een rekendans gaan doen, dan klinkt er gejuich.'
Gerelateerde documenten:
Productnaam | Rekendanslessen in het basisonderwijs |
---|---|
Artikelnummer | 55760 |
ISBN-nummer | 978-94-91510-81-6 |
Uitvoering | Map met 108 pagina's, inclusief CD's met muziek, 2014. |
Auteur | Eunice Jalhay-Weijs |