Monthly Archives: January 2018
-
Werken met doelen in Levelspel, kan dat?
Werken met doelen in Levelspel, kan dat?
Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin
Als je de boxen van Levelspel bekijkt, zie je al snel de leuke SmartGames liggen. Spellen spreken kinderen altijd aan. Alle kinderen gaan er graag mee aan de slag. En wat de leerkracht als muziek in de oren zal klinken: kinderen kunnen de spellen zelfstandig maken en nakijken. Makkelijk voor mijn klassenmanagement, denk je dan... -
Levelspel in de kleutergroep
Tags: sherrill woldbergLevelspel in de kleutergroep
Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin
Zie je het voor je? Ruime hoeken in de klas, materiaal dat helemaal past bij het thema, mooi aangekleed, waardoor het ‘echt’ lijkt. De kinderen spelen er heerlijk en je ziet ze ogenschijnlijk plezier hebben. -
Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen
Overdenken: oefeningen in kritisch denken | analytisch filosoferen
Hoe denken hoogbegaafde kinderen? Niet veel anders dan hoogbegaafde volwassenen. Dus: abstracter, kritischer en met meer reflectie. Dat betekent dat zij soms net iets anders kijken naar de wereld dan de meeste mensen doen. Belangrijk kenmerk hiervan is ook: het stellen van andersoortige vragen.
In de werkboeken Overdenken gaan leerlingen aan de slag met concrete opdrachten die zij in het dagelijks leven tegenkomen. -
Training “Kansrijke combinatiegroepen”
Training “Kansrijke combinatiegroepen”
Met het concept Kansrijke combinatiegroepen richten scholen hun onderwijs inhoudelijk anders in. Combinatiegroepen onderwijs dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs. -
Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?
Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?
Brigitte Bosman, auteur Rekenkundig
Met Rekenkundig haal je een leuke en leerzame rekenmethode in school. Hoogbegaafde kinderen krijgen de mogelijkheid om zich vast te bijten in de moeilijke rekenopgaven. Ze gaan plezier beleven aan het oplossen van de rekenraadsels. Ze leren om door te zetten en ze leren dat fouten maken helemaal niet erg is. Maar welke rekendoelen worden eigenlijk behaald?