Winkelwagen

Monthly Archives: January 2018

  1. Werken met doelen in Levelspel, kan dat?
    23
    Jan

    Werken met doelen in Levelspel, kan dat?

    Werken met doelen in Levelspel, kan dat?

    Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin

    Als je de boxen van Levelspel bekijkt, zie je al snel de leuke SmartGames liggen. Spellen spreken kinderen altijd aan. Alle kinderen gaan er graag mee aan de slag. En wat de leerkracht als muziek in de oren zal klinken: kinderen kunnen de spellen zelfstandig maken en nakijken. Makkelijk voor mijn klassenmanagement, denk je dan...

    Lees artikel
  2. Levelspel in de kleutergroep
    11
    Jan

    Levelspel in de kleutergroep

    Levelspel in de kleutergroep

    Sherrill Woldberg, onderwijsadviseur Cedin

    Zie je het voor je? Ruime hoeken in de klas, materiaal dat helemaal past bij het thema, mooi aangekleed, waardoor het ‘echt’ lijkt. De kinderen spelen er heerlijk en je ziet ze ogenschijnlijk plezier hebben.

    Lees artikel
  3. Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen
    10
    Jan

    Overdenken: het denken van hoogbegaafde kinderen

    Overdenken: oefeningen in kritisch denken | analytisch filosoferen
    Hoe denken hoogbegaafde kinderen? Niet veel anders dan hoogbegaafde volwassenen. Dus: abstracter, kritischer en met meer reflectie. Dat betekent dat zij soms net iets anders kijken naar de wereld dan de meeste mensen doen. Belangrijk kenmerk hiervan is ook: het stellen van andersoortige vragen.

    In de werkboeken Overdenken gaan leerlingen aan de slag met concrete opdrachten die zij in het dagelijks leven tegenkomen. 

    Lees artikel
  4. Hoe implementeer je Levelwerk op school?
    08
    Jan

    Hoe implementeer je Levelwerk op school?

    Hoe implementeer je Levelwerk op school?

    Jan Kuipers en Sherrill Woldberg, de trainers van Levelwerk

    Misschien overweeg je om te starten met Levelwerk. Of heb je Levelwerk aangeschaft en vraag je je af hoe je de kinderen het beste begeleidt. We helpen je graag op weg om Levelwerk op school te implementeren.


    Lees artikel
  5. Training “Kansrijke combinatiegroepen”
    08
    Jan

    Training “Kansrijke combinatiegroepen”

    Training “Kansrijke combinatiegroepen”

    Met het concept Kansrijke combinatiegroepen richten scholen hun onderwijs inhoudelijk anders in. Combinatiegroepen onderwijs dwingt scholen tot het maken van een keuze en soms zelfs tot het ontwikkelen van een hernieuwde visie op onderwijs.

    Lees artikel
  6. Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?
    02
    Jan

    Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?

    Wat zijn de rekendoelen van Rekenkundig?

    Brigitte Bosman, auteur Rekenkundig

    Met Rekenkundig haal je een leuke en leerzame rekenmethode in school. Hoogbegaafde kinderen krijgen de mogelijkheid om zich vast te bijten in de moeilijke rekenopgaven. Ze gaan plezier beleven aan het oplossen van de rekenraadsels. Ze leren om door te zetten en ze leren dat fouten maken helemaal niet erg is. Maar welke rekendoelen worden eigenlijk behaald?

    Lees artikel